Tuesday 7 August 2012

Minyak Kelapa Dara Nufera


1. Dihantar pada 30hb Mac 2005, 12:14:37 tghari    [Edit]
NIKMATI KEHEBATAN 'NUFERA' Rahsia Alam Semulajadi " MAKANAN BERFUNGSI LENGKAP "

Nufera adalah minyak kelapa dara yang dihasilkan secara bioteknologi, pemprosesan tanpa haba dan kimia. Ia bersih dan selamat dimakan. Nufera adalah hasil penyelidikan bersama oleh Bio Neutraceutical dan Universiti Putra Malaysia (UPM) selama lapan tahun.

DIBUKTIKAN BERKESAN OLEH RAMAI SAINTIS DIDUNIA KERANA KEASLIAN NUTRISNYA : 

Tidak mengandungi Kolestrol. Berupaya mengurangkan berat badan
Bersifat antivirus, antibakteria dan antifungus Antioksida meningkatkan sistem imunisasi Pemangkin metabolisma tubuh Kandungan Monolorinya menyamai kekuatan susu ibu Amat berkesan untuk rawatan rambut

BOLEH DIMAKAN BEGITU SAHAJA 2 hingga 4 Sudu besar sehari. Menggalakkan kadar metabolisma yang tinggi secara semulajadi.

Dikilang melalui proses bioteknologi dengan menggunakan kelapa matang bermutu tinggi. Kandungan semulajadi minyak kelapa dara dipelihara.

Testimoni: Pengalaman pengguna nufera;

Suami saya telah menggunakan Nufera selepas saya dan anak2 menggunakannya dan ini adalah testimoni diri beliau:-

1. Bengkak2/jerawat kecil dikepala

Beliau selalu mengalami jerawat atau bengkak2 kecil di kepala yang apabila tergaru akan berdarah dan sakit sekali, selepas memakan Nufera (2 sudu, 2x sehari) ternyata tiada lagi jerawat atau bengkak2 tersebut di kepala beliau dan ianya susut dengan ketara sekali.

2. Keguguran rambut (botak)

Suami saya mengalami keguguran rambut yang serius sejak 2 tahun lalu mengakibatkan bahagian tengah kepalanya botak teruk. Beliau pernah cuba sejenis produk untuk merawatnya tapi ternyata kesannya menghampakan. Selepas makan Nufera (2 sudu, 2x sehari) saya menyedari bahawa anak2 rambut telah tumbuh dengan lebatnya dibahagian kepala beliau yang botak itu. Pada mulanya beliau ingat saya mempermainkan beliau tetapi apabila beliau merasa dengan tangan bahagian tersebut yang kini sedang rancak ditumbuhi anak rambut, barulah beliau yakin saya tidak bergurau.

3. Berdarah hidung

Kekerapan hidungnya berdarah menyebabkan saya rungsing ditambah pula beliau tidak mahu ke doktor untuk memeriksa akan sebab musababnya. Kadangkala darah meleleh dengan banyaknya tanpa henti terutama jika hari terlampau panas. Sejak makan Nufera (2 sudu, 2x sehari) pendarahan tersebut nyata beransur pulih dengan sangat ketara, kini walaupun hari panas terik sekalipun, shukur alhamdullilah, hidungnya tidak berdarah lagi.

4.Migraine(sakit kepala melampau)

Suami saya kerap diserang sakit kepala yang melampau atau migraine terutama jika sedang stress (kerja berlambak) atau cuaca panas terik. Tetapi saya perhatikan sejak mengamalkan Nufera, sakit kepala tersebut jarang beliau hidapi lagi dan tidak lagi bergantung kepada ubat tahan sakit (painkiller) untuk melegakannya.

5. Sakit sendi lutut

Dulu beliau kerap mengadu sakit sendi lutut, hampir setiap hari menyapu minyak urut selepas pulang dari pejabat. Kesannya, sakit itu hilang sekejap, tapi akan datang balik menjelang tengah malam, membuatkan beliau tak dapat tidur nyenyak, asyik terjaga menahan sakit.Tetapi saya perhatikan sejak mengamalkan Nufera, sakit tersebut berkurangan dengan ketara sekali dan beliau tidak lagi mengadu sakit sendi lutut walaupun terperangkap dalam kesesakan jalanraya, tidur pun semakin nyenyak kerana tidak lagi kesakitan.

6. Kelimumur/Gatal kulit kepala

Dulu beliau berkelimumur dan sering gatal2 di kepala, ini ditambah kerana beliau bersongkok setiap hari ke pejabat, tetapi sejak memakan Nufera (beliau tidak pula menyapu Nufera dikepala sebab tidak selesa) nyata sekali kelimumur makin berkurangan, begitu juga kegatalan di kepala,ini membuatkan beliau berasa selesa bekerja. 

Kami sekeluarga bershukur kehadrat Allah kerana mendapat kesan positif dari Nufera dan berharap pengguna lain turut mendapat menafaat darinya, insya-Allah...


No comments:

Post a Comment